انتشارات بزرگ قانون یار

انتشارات بزرگ قانون یار

آرشیو کتب انتشاریافته و معرفی تازه های نشر قانون یار
انتشارات بزرگ قانون یار

انتشارات بزرگ قانون یار

آرشیو کتب انتشاریافته و معرفی تازه های نشر قانون یار

کتاب آیین رسیدگی به خسارات دادرسی با تأکید بر رویه قضایی، تالیف فاطمه رمضانی از موسسه و انتشارات قانون یار

جهت مشاهده جلد کتاب با کیفیت بالا، روی جلد کلیک کنید

آیین رسیدگی به خسارات دادرسی

 با تأکید بر رویه قضایی


تالیف

   فاطمه رمضانی


شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

مشخصات و ویژگی‌های کتاب حاضر بدین شرح است:
  • نام نشر: انتشارات قانون یار
  • سال چاپ: 1396
  • زبان: فارسی
  • قطع: وزیری
  • نوع جلد: نرم شومیز
  • تعداد صفحات: 180 صفحه
  • سبک تالیف و موضوع کتاب: پژوهشی و تحقیقاتی
  • نوع عرضه کتاب: فروش نسخه چاپی + فروش نسخه الکترونیکی
  • شماره تماس دفتر انتشارات: 02166979526- 02166979519
  • شماره تماس مشاور خرید کتاب: 09196748625
  • شماره پشتیبانی واتس آپ درخصوص طرح سوال و خرید آسان: 09100636002

درباره کتاب:

 انتشارات قانون یار افتخار کسب اعتماد یکی دیگر از نویسندگان فرهیخته این مرز و بوم را داشت و چاپ کتاب حاضر، نتیجه این اعتماد بود. جهت آشنایی بیشتر با محتویات این اثر علمی  فوق العاده باید گفت  یکی از مصادیق مسئولیت مدنی را می­توان خسارات دادرسی قلمداد نمود که بیشتر در حوزه مسئولیت غیرقراردادی مورد بحث قرار می­گیرد. نظر به این­که خسارات مذکور از توابع دادرسی می­باشد در قوانین آ. د. م. موادی به آن اختصاص داده شده است. آیین رسیدگی به خسارات دادرسی با تأکید بر رویه­ی قضایی که عنوان کتاب خود را به آن اختصاص داده­ایم بر کسی پوشیده نیست چه آن­که رسیدگی به دعاوی در مراجع قضاوتی مستلزم صرف هزینه­های مختلفی است که تا حدودی اصل مجانی بودن قضات در اسلام را تحت شعاع قرار داده که این هزینه­ها در قالب خسارات دادرسی قابل بحث است. با توجه به ماده­ی 515 ق. آ. د. م. خواهان حق دارد خسارات ناشی از دادرسی را از جمله هزینه­های دادرسی و حق­الوکاله وکیل و هزینه­هایی که جهت اثبات دعوا یا دفاع لازم می­باشد را ضمن تقدیم دادخواست اصلی یا اثنای دادرسی یا به طور مستقل از خوانده مطالبه کند و همچنین این حق هم برای خوانده وجود دارد که در صورت غیرمحق بودن خواهان، خسارات را مطالبه نماید. تصویب ماده 515 ق. آ. د. م. مسبوق به سوابقی است که در این نوشتار با کاوش در مواضع تدریجی قانونگذار و رویه قضایی مورد بررسی قرار می­گیرد. در بررسی رویه قضایی از آرای محاکم اعم از عالی و تالی، آرای وحدت رویه و اصراری هیئت عمومی دیوان عالی کشور، نظریات مشورتی اداره کل امور حقوقی و تدوین قوانین قوه قضاییه و بالاخره نظریات قضات که مجموعاً به عنوان ارکان سازنده رویه قضایی کشور شناخته شده، این نتیجه به دست می­آید که مطالبه خسارات دادرسی در دادگاهی که دادخواست اصلی مطرح شده، مطرح می­شود اما اگر بعد از صدور حکم قطعی باشد و به طور مستقل مطرح شود باید در دادگاه محل اقامت خوانده مطرح شود. با این تفاسیر، به نظر می­رسد که حتی بعد از صدور حکم قطعی هم بتوان دادخواست مطالبه خسارات دادرسی را در دادگاهی که دادخواست دعوای اصلی مطرح شده است را مطرح نمود چه آن­که دادگاه رسیدگی­کننده به دعوای اصلی از کم و کیف دعوا اطلاع بیشتری دارد و در این مورد می­تواند رأی بهتر و عادلانه­تری صادر نماید. با بررسی در محاکم در می­یابیم که از دعاوی مهمی که قابل طرح است دعاوی مربوط به خسارات ناشی از دادرسی است.

جهت آشنایی با محتویات این کتاب، فهرست اجمالی اثر را مطالعه کنید: 

فهرست اجمالی کتاب



جهت مشاهده قیمت نسخه چاپی کتاب و تهیه کتاب کلیک کنید

جهت تهیه و خرید نسخه الکترونیک کتاب (با قیمت به صرفه و ارزان) کلیک کنید

قابل توجه پژوهشگران، اساتید، مولفان و نویسندگان محترم که به واسطه علاقه به امر پژوهش (تالیف کتاب و نگارش مقاله) در این مسیر فعالیت دارند و قصد دارند افتخار عضویت در خانواده بزرگ قانون یار را به این موسسه دهند: 

مولفین کتب و نویسندگان محترم، موسسه قانون یار به عنوان یکی از موسسات معتبر کشور (با در دست داشتن چهار مجوز انتشارات و هفت مجوز نشریه علمی) از تمامی نویسندگان و پژوهشگرانی که قصد تالیف و چاپ کتب و آثار علمی خویش را دارند دعوت به عمل می آورد با ارسال فایل پایان نامه یا فایل دستنوشته های آماده نشر به ایمیل انتشارات به آدرس ghanonyar.tehran@yahoo.com صفر تا صد چاپ کتاب خویش را به این موسسه واگذار کنند و بدین واسطه به خانواده بزرگ قانون یار بپیوندید. موسسه قانون یار تمام تلاش خویش را در راستای جا انداختن کتاب در سراسر کشور و همچنین فضای مجازی می نماید. 

این موسسه با مالکیت بیش از صد سایت علمی، کتاب شما را در فضای مجازی به عنوان اولین و بهترین کتاب (در موضوع اختصاصی کتاب) در موتورهای جستجوی گوگل درج و اطلاع رسانی کرده و در معرض دید تمام محققین و پژوهشگران قرار می دهد. به نحوی که نام شما در کمتر از یک سال در جامعه حقوقی کشور بدرخشد و با جستجوی ساده عنوان کتاب خویش یا نام خود در گوگل، شاهد درخشش کتاب و آثار علمی منتشره خویش  باشید. به همین منظور می توانید با مشاوران پژوهشی موسسه قانون یار تماس بگیرید: خانم دکتر قبادی 09196748625 (ضمنا می توانید سوالات و درخواست های خود را از طریق پیام رسان های ایتا، واتس آپ، تلگرام، روبیکا و ... به شماره 09100636002 ارسال نمایید) 

جهت ارسال فایل کتاب و شرایط چاپ آثار پژوهشی در انتشارات قانون یار (مخصوص چاپ کتب فقهی و حقوقی) یا انتشارات فرزانگان دانشگاه (مخصوص کتب دانشگاهی، پژوهشی، عمومی و دیگر موضوعات)  یا انتشارات فرواک (مخصوص کتب کودک و نوجوان) کلیک کنید

همانطور که می دانیم چاپ مقالات علمی در نشریات و فصلنامه ها و نمایه مقالات در سایت های علمی معتبر، نیاز اساسی و مهم هر محقق و استاد و دانشجویی است که موسسه قانون یار با در دست داشتن چندین مجوز نشریه در راستای پذیرش مقالات در رشته های مختلف، به عنوان بزرگترین مرکز پژوهشی در خدمت نویسندگان فرهیخته این مرز و بوم است. از طرف واحد پژوهش موسسه قانون یار فراخوان پذیرش و چاپ مقالات علمی در رشته های زیر اعلام شده است:

علوم فقهی و حقوقی 

علوم قضایی، الهیات و علوم سیاسی

علوم تربیتی و مدیریت

علوم بانکی و اقتصادی (بانکداری اسلامی و حسابداری)

علوم آموزشی، آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت

روانشناسی، علوم اجتماعی، جامعه شناسی

همایش ها، سمینارها و نشست های علمی موسسه قانون یار

چاپ مقالات علمی پژوهشگران در مجلات وابسته به موسسه قانون یار به آدرس اینترنتی www.journalyar.ir انجام می گیرد. تمامی فصلنامه های وابسته به موسسه قانون یار در چهار فصل سال فراخوان پذیرش مقاله دارند و مقاله ارسالی شما در فصلی که اقدام به ارسال فایل مقاله کرده اید چاپ و منتشر می شود. به مقالات پذیرفته شده، گواهی نامه پذیرش مقاله تقدیم می گردد. 

 برای ارسال مقاله به هرکدام از فصلنامه های علمی مورد نظر خویش (با توجه به موضوع مقاله و محور های هر فصلنامه) کلیک کنید....


ضمناً موسسه قانون یار به واسطه بخشنامه شماره 25/8710 از آثار علمی (کتب و مقالات) شما محققین و پژوهشگران عزیز حمایت مالی می کند. شما می توانید مقاله و کتاب خویش را با استفاده از امتیازاتی که این طرح دارد با بهترین شرایط به چاپ رسانید و از مزایای این طرح بهره مند شوید:

جهت دانلود یا مشاهده عکس بخشنامه فوق، کلیک کنید

موسسه و انتشارات قانون یار

****************

شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

کتاب کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری در نظام حقوقی ایران، تالیف فرساد غفوری از انتشارات قانون‌یار

جهت مشاهده جلد کتاب با کیفیت بالا، روی جلد کلیک کنید

کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری در نظام حقوقی ایران

 

تالیف

فرساد غفوری

(دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد)


شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

مشخصات و ویژگی‌های کتاب حاضر بدین شرح است:
  • نام نشر: انتشارات قانون یار
  • سال چاپ: 1396
  • زبان: فارسی
  • قطع: وزیری
  • نوع جلد: نرم شومیز
  • تعداد صفحات: 104 صفحه
  • سبک تالیف و موضوع کتاب: پژوهشی و تحقیقاتی
  • نوع عرضه کتاب: فروش نسخه چاپی + فروش نسخه الکترونیکی
  • شماره تماس دفتر انتشارات: 02166979526- 02166979519
  • شماره تماس مشاور خرید کتاب: 09196748625
  • شماره پشتیبانی واتس آپ درخصوص طرح سوال و خرید آسان: 09100636002

درباره این کتاب:

 انتشارات قانون یار افتخار کسب اعتماد یکی دیگر از نویسندگان فرهیخته این مرز و بوم را داشت و چاپ کتاب حاضر، نتیجه این اعتماد بود. جهت آشنایی بیشتر با محتویات این اثر علمی  فوق العاده باید گفت ضرورت تبیین قواعد و ضوابط ناظر بر زوایای گوناگون پروسه حاکم بر نظام اراضی و املاک و همچنین پرداختن به چگونگی تشخیص نوع زمین و اراضی در قوانین موجود، امری اجتناب ناپذیر است. در این تحقیق سعی شد که با تحفص در کتب و مقالات مربوط به اراضی شهری و خارج از شهر و همچنین بررسی مراجع تشخیص آن، این نتیجه بدست آمد که املاک و اراضی را در هر نظام حقوقی بنا بر معیارها و اسبابی که وجود دارد به اقسام مختلف تقسیم‌بندی نموده‌اند و با وجود تقسیم‌بندی‌های گوناگون، در قوانین و مقررات کنونی کشور، زمین و اراضی را به سه دسته موات، بایر و دایر تقسیم‌بندی شده است. وظیفه تشخیص عمران و احیاء و تأسیسات متناسب و تعیین نوع زمین دایر و تمیز بایر از موات و اجرای وظایف قانونی و رسیدگی با استعلامات واصله از ناحیه مراجع ذیربط در مراکز استان‌ها و نیز شهرها بر عهده کمیسیون‌ ماده 12 قانون زمین شهری می‌باشد، تا نسبت به بررسی وضعیت اراضی با رعایت قانون زمین شهری و آئین‌نامه اجرائی رسیدگی‌های لازم معمول و اظهار‌نظر نماید. قدمت شهر و شهرنشینی به اندازه تاریخ پیدایش تمدن‌های بشری است و به جرأت می‌توان گفت شکل‌گیری تمدن‌های بزرگ با آغاز شهرنشینی شروع گردیده و همچنانکه تمدن‌های مزبور رو به تکامل نهادند، به تدریج بر تعداد شهرها افزوده شده است و از این رو قواعد حقوق شهری، مولود شهرنشینی می باشند. بررسی مسائل شهرها از دیدگاه حقوقی موجب پیدایش شاخه‌ای از این علم بنام حقوق شهری گردیده که بر حسب مقتضا و هدف خود در این وادی تنظیم و تنسیق روابط میان اداره کنندگان و اداره شوندگان شهرها و نظم بخشیدن به مسائل خاص شهرنشینی را به عهده دارد. بدین ترتیب مباحث مرتبط با اراضی و املاک در شهرها و خارج از آن، از دیرباز جایگاه ویژه ای در نظام حقوقی کشور ایران داشته است و ضرورت تبیین قواعد و ضوابط ناظر بر زوایای گوناگون پروسه حاکم بر نظام اراضی و املاک و همچنین پرداختن به چگونگی تشخیص نوع زمین و اراضی در قوانین، امری اجتناب ناپذیر است. با وجود تقسیم‌بندی‌های گوناگون راجع به اراضی که هر یک از نظر علمی ارزشمند و قابل تأمل می‌باشد، امّا در قوانین و مقررات کنونی کشور، زمین و اراضی را به سه دسته موات، بایر و دایر تقسیم‌بندی شده است که این اراضی در داخل محدودة شهری و خارج از آن واقع می‌باشند. در اینجا این پرسش به ذهن می‌رسد که با توجه به قوانین مقتضی که در زمینه اراضی وجود دارد، تمیز و تشخیص اراضی از یکدیگر در صلاحیت چه مرجع قانونی می‌باشد؟ با توجه به ماده 12 قانون زمین شهری مصوب (22/6/1366)، تشخیص عمران و احیاء و تأسیسات متناسب و تعیین نوع زمین دایر و تمیز بایر از موات به عهده وزارت مسکن و شهرسازی است. این ‌تشخیص قابل اعتراض در دادگاه صالحه می‌باشد. بدین صورت وزارت مسکن و شهرسازی با ایجاد کمیسیون‌هایی تحت عنوان کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری، تشخیص عمران و تعیین نوع زمین واراضی شهری را به این کمیسیون محول نمود. امّا این سوالات به ذهن خطور می‌کند که نحوه رسیدگی در کمیسیون ماده 12 به چه صورتی است یا محل کار این کمیسیون کجاست؟ همچنین این ابهام وجود دارد که اثر ابطال تصمیم کمیسیون ماده 12 به چه ترتیب است؟ بنابراین در این پژوهش سعی می‌شود پس از بیان کلیات و بررسی قوانین موجود در این زمینه، به شناخت ساختار و صلاحیت کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری پرداخته شود


جهت آشنایی با محتویات این کتاب، فهرست اجمالی اثر را مطالعه کنید: 

فهرست اجمالی کتاب


مقدمه. 9

فصل اول.. 13

مفهوم شناسی.. 13

فصل دوم.. 43

مرجع تشخیص اراضی در قانون زمین شهری.. 43

فصل سوم.. 69

کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری.. 69

فصل چهارم.. 97

نتیجه گیری و پیشنهادات... 97

منابع.. 101

 جهت مشاهده قیمت نسخه چاپی کتاب و تهیه کتاب کلیک کنید

جهت تهیه و خرید نسخه الکترونیک کتاب (با قیمت به صرفه و ارزان) کلیک کنید

فراخوان مهم پژوهشی (چاپ مقاله و کتب):

قابل توجه پژوهشگران، اساتید، مولفان و نویسندگان محترم که به واسطه علاقه به امر پژوهش (تالیف کتاب و نگارش مقاله) در این مسیر فعالیت داشته و قصد دارند افتخار عضویت در خانواده بزرگ قانون یار را به این موسسه دهند: 

جهت چاپ کتب خود و تبدیل پایان نامه به کتاب کلیک کنید

جهت چاپ مقالات علمی خود و استخراج مقاله از پایان نامه خود کلیک کنید

توجه کنید:

موسسه قانون یار به واسطه بخشنامه شماره 25/8710 از آثار علمی (کتب و مقالات) شما محققین و پژوهشگران عزیز حمایت مالی می کند. شما می توانید مقاله و کتاب خویش را با استفاده از امتیازاتی که این طرح دارد با بهترین شرایط به چاپ رسانید و از مزایای این طرح بهره مند شوید:

جهت دانلود یا مشاهده عکس بخشنامه حمایت مالی از آثار علمی شما، کلیک کنید

********قانون یار********

شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

کتاب تاثیر رسانه در میزان مشارکت مردم در سیاست جنایی ایران، تالیف مهوش فارسی از انتشارات قانون یار

جهت مشاهده جلد کتاب با کیفیت بالا، روی جلد کلیک کنید

تاثیر رسانه در میزان مشارکت مردم

در سیاست جنایی ایران

  

تالیف

مهوش فارسی


شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

مشخصات و ویژگی‌های کتاب حاضر بدین شرح است:
  • نام نشر: انتشارات قانون یار
  • سال چاپ: 1396
  • زبان: فارسی
  • قطع: وزیری
  • نوع جلد: نرم شومیز
  • تعداد صفحات:  صفحه
  • سبک تالیف و موضوع کتاب: پژوهشی و تحقیقاتی
  • نوع عرضه کتاب: فروش نسخه چاپی + فروش نسخه الکترونیکی
  • شماره تماس دفتر انتشارات: 02166979526- 02166979519
  • شماره تماس مشاور خرید کتاب: 09196748625
  • شماره پشتیبانی واتس آپ درخصوص طرح سوال و خرید آسان: 09100636002

درباره کتاب:

 انتشارات قانون یار افتخار کسب اعتماد یکی دیگر از نویسندگان فرهیخته این مرز و بوم را داشت و چاپ کتاب حاضر، نتیجه این اعتماد بود. جهت آشنایی بیشتر با محتویات این اثر علمی  فوق العاده باید گفت  قدر مسلم است که امروز هیچ فرد و گروهی، هیچ ملت و اجتماعی و هیچ نهاد و تأسیسی هرگز نمی تواند نقش و تأثیر رسانه ها را در جوامع انسانی دست کم بگیرد. پر واضح است که رسانه ها چه صوتی باشند یا تصویری، نوشتاری باشند یا گفتاری یا دیجیتالی در تنویر ذهنیت ها و روشن ساختن افکار مردم و جامعه از اهمیت والایی برخوردار میباشند. امروزه رسانه ها بیشتر از همه ی ادوار به صورت حیرت انگیزی به حد رشد و انکشاف خود رسیده اند که در مدت کمتر از دقیقه اطلاعات از دورترین نقطه ی دنیا توسط رسانه ها در اختیار مردم جهان قرار می گیرد. امروزه آگاهی مردم از دنیا و اتفاقاتی که در آن می گذرد به حدی زیاد شده است که در هیچ دوره ای از زندگی بشر چنین دست آوردی را نصیب نگردیده است. دنیای امروز را به تعبیری میتوان دنیای رسانه ها نامید. دنیایی که همه چیز را از پشت پرده های اسرار بیرون می کشد و در معرض دید و مشاهده جهانیان قرار میدهد، آنچه را که مردم طالب آن هستند.با وجود پیشرفت های بدست آمده در زمینه شناخت علل رشد بزهکاری اطفال، نوجوانان و مجرمیت بزرگسالان، مهار جرم و بزهکاری در اغلب کشورها موضوعی حل نشدنی باقی مانده است. بنابراین جرم شناسی باید راهبردهای جدیدی را برای اعاده حیثیت علمی، اجتماعی و سیاسی خود بیابد.مطالعات انجام شده حاکی از آن است که اخبار و رویدادهای جنایی بخش عمده ای از محتوای تمامی رسانه های گروهی را به خود اختصاص داده است. برای مثال، تحلیل اخبار روزنامه ها نشان می دهد که اخبار جنایی حداقل 4 درصد، حداکثر 28 درصد و به طور متوسط 7 درصد از محتوای روزنامه ها را تشکیل می دهد. این نسبت در مورد رسانه های دیداری و شنیداری درصد متفاوتی بین 10 تا 13 درصد را بر اساس دوره های زمانی و محیط های جغرافیایی مختلف به خود اختصاص داده است (فرجیها، 1385. ص 57 تا 86 ).اگرچه در ایران هنوز اراده جدی برای گردآوری چنین آمارهایی وجود ندارد، اما بخش قابل ملاحظه ای از روزنامه خوان ها علاقه خاصی به صفحات حوادث به ویژه رخدادهای جنایی دارند.رسانه ها با انعکاس اخبار مربوط به پدیده های جنایی، نه تنها نگرش خاصی را به مخاطبان القاء کرده، بینش های مردمی را تحت تأثیر می گذارند (گیدنز، 1373.ص77)، بلکه چگونگی قضاوت و داوری آنان درباره جرم و نظام عدالت کیفری را سازمان می دهند. بنابراین می توان ادعا کرد که بخش عمده ای از برداشت ما از جرم و عدالت محصول تأثیر رسانه هاست

جهت آشنایی با محتویات این کتاب، فهرست اجمالی اثر را مطالعه کنید: 

فهرست اجمالی کتاب

مقدمه. 9

فصل اول.. 11

کلیات... 11

فصل دوم.. 35

مشارکت مردمی.. 35

فصل سوم.. 51

رسانه و فضای مجازی.. 51

فصل چهارم.. 85

نقش وسایل ارتباط جمعی در مشارکت اجتماعی.. 85

فصل پنجم.. 115

نتایج و پیشنهادات... 115

منابع و مآخذ


جهت مشاهده قیمت نسخه چاپی کتاب و تهیه کتاب کلیک کنید

جهت تهیه و خرید نسخه الکترونیک کتاب (با قیمت به صرفه و ارزان) کلیک کنید

قابل توجه پژوهشگران، اساتید، مولفان و نویسندگان محترم که به واسطه علاقه به امر پژوهش (تالیف کتاب و نگارش مقاله) در این مسیر فعالیت دارند و قصد دارند افتخار عضویت در خانواده بزرگ قانون یار را به این موسسه دهند: 

مولفین کتب و نویسندگان محترم، موسسه قانون یار به عنوان یکی از موسسات معتبر کشور (با در دست داشتن چهار مجوز انتشارات و هفت مجوز نشریه علمی) از تمامی نویسندگان و پژوهشگرانی که قصد تالیف و چاپ کتب و آثار علمی خویش را دارند دعوت به عمل می آورد با ارسال فایل پایان نامه یا فایل دستنوشته های آماده نشر به ایمیل انتشارات به آدرس ghanonyar.tehran@yahoo.com صفر تا صد چاپ کتاب خویش را به این موسسه واگذار کنند و بدین واسطه به خانواده بزرگ قانون یار بپیوندید. موسسه قانون یار تمام تلاش خویش را در راستای جا انداختن کتاب در سراسر کشور و همچنین فضای مجازی می نماید. 

این موسسه با مالکیت بیش از صد سایت علمی، کتاب شما را در فضای مجازی به عنوان اولین و بهترین کتاب (در موضوع اختصاصی کتاب) در موتورهای جستجوی گوگل درج و اطلاع رسانی کرده و در معرض دید تمام محققین و پژوهشگران قرار می دهد. به نحوی که نام شما در کمتر از یک سال در جامعه حقوقی کشور بدرخشد و با جستجوی ساده عنوان کتاب خویش یا نام خود در گوگل، شاهد درخشش کتاب و آثار علمی منتشره خویش  باشید. به همین منظور می توانید با مشاوران پژوهشی موسسه قانون یار تماس بگیرید: خانم دکتر قبادی 09196748625 (ضمنا می توانید سوالات و درخواست های خود را از طریق پیام رسان های ایتا، واتس آپ، تلگرام، روبیکا و ... به شماره 09100636002 ارسال نمایید) 

جهت ارسال فایل کتاب و شرایط چاپ آثار پژوهشی در انتشارات قانون یار (مخصوص چاپ کتب فقهی و حقوقی) یا انتشارات فرزانگان دانشگاه (مخصوص کتب دانشگاهی، پژوهشی، عمومی و دیگر موضوعات)  یا انتشارات فرواک (مخصوص کتب کودک و نوجوان) کلیک کنید

همانطور که می دانیم چاپ مقالات علمی در نشریات و فصلنامه ها و نمایه مقالات در سایت های علمی معتبر، نیاز اساسی و مهم هر محقق و استاد و دانشجویی است که موسسه قانون یار با در دست داشتن چندین مجوز نشریه در راستای پذیرش مقالات در رشته های مختلف، به عنوان بزرگترین مرکز پژوهشی در خدمت نویسندگان فرهیخته این مرز و بوم است. از طرف واحد پژوهش موسسه قانون یار فراخوان پذیرش و چاپ مقالات علمی در رشته های زیر اعلام شده است:

علوم فقهی و حقوقی 

علوم قضایی، الهیات و علوم سیاسی

علوم تربیتی و مدیریت

علوم بانکی و اقتصادی (بانکداری اسلامی و حسابداری)

علوم آموزشی، آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت

روانشناسی، علوم اجتماعی، جامعه شناسی

همایش ها، سمینارها و نشست های علمی موسسه قانون یار

چاپ مقالات علمی پژوهشگران در مجلات وابسته به موسسه قانون یار به آدرس اینترنتی www.journalyar.ir انجام می گیرد. تمامی فصلنامه های وابسته به موسسه قانون یار در چهار فصل سال فراخوان پذیرش مقاله دارند و مقاله ارسالی شما در فصلی که اقدام به ارسال فایل مقاله کرده اید چاپ و منتشر می شود. به مقالات پذیرفته شده، گواهی نامه پذیرش مقاله تقدیم می گردد. 

 برای ارسال مقاله به هرکدام از فصلنامه های علمی مورد نظر خویش (با توجه به موضوع مقاله و محور های هر فصلنامه) کلیک کنید....


ضمناً موسسه قانون یار به واسطه بخشنامه شماره 25/8710 از آثار علمی (کتب و مقالات) شما محققین و پژوهشگران عزیز حمایت مالی می کند. شما می توانید مقاله و کتاب خویش را با استفاده از امتیازاتی که این طرح دارد با بهترین شرایط به چاپ رسانید و از مزایای این طرح بهره مند شوید:

جهت دانلود یا مشاهده عکس بخشنامه فوق، کلیک کنید

موسسه و انتشارات قانون یار

****************

شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

کتاب بررسی تطبیقی حق‌العمل کاری در قانون تجارت با لایحه تجارت، تالیف یوسف پات و دکتر زهرا باباجانی از انتشارات قانون‌یار

جهت مشاهده جلد کتاب با کیفیت بالا، روی جلد کلیک کنید

بررسی تطبیقی حق‌العمل کاری در قانون تجارت با لایحه تجارت


تالیف

یوسف پات

(فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد گرایش حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه)

دکتر زهرا باباجانی      


شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

مشخصات و ویژگی‌های کتاب حاضر بدین شرح است:
  • نام نشر: انتشارات قانون یار
  • سال چاپ: 1396
  • زبان: فارسی
  • قطع: وزیری
  • نوع جلد: نرم شومیز
  • تعداد صفحات: 170 صفحه
  • سبک تالیف و موضوع کتاب: پژوهشی و تحقیقاتی
  • نوع عرضه کتاب: فروش نسخه چاپی + فروش نسخه الکترونیکی
  • شماره تماس دفتر انتشارات: 02166979526- 02166979519
  • شماره تماس مشاور خرید کتاب: 09196748625
  • شماره پشتیبانی واتس آپ درخصوص طرح سوال و خرید آسان: 09100636002

درباره این کتاب:

 انتشارات قانون یار افتخار کسب اعتماد یکی دیگر از نویسندگان فرهیخته این مرز و بوم را داشت و چاپ کتاب حاضر، نتیجه این اعتماد بود. جهت آشنایی بیشتر با محتویات این اثر علمی  فوق العاده باید گفت کتاب حاضر به بررسی  مقایسه حق العمل کاری در قانون تجارت با حق العمل کاری در لایحه جدید قانون تجارت می پردازد. حق‌العمل‌کار، کسی است که به دستور دیگری معاملاتی نموده و در مقابل آن اجرت دریافت می‌کند. حق‌العمل‌کاری نوعی وکالت در امور تجاری است اما اگر حق‌العمل‌کار به نام خود انجام دهد، عنوان وکالت بر او اطلاق نمی‌شود ولی می‌توان آن را مصداق نیابت دانست، زیرا نیابت مفهومی عام‌تر و وسیع‌تر از وکالت دارد».   حق العمل کار صرفاً واسطه در انعقاد قرارداد نیست، بلکه باید وی را واسطه در اجرای قرارداد از طرف آمر نیز پنداشت . به تعبیر دیگر، حق العمل کار مدیون و متعهد نیست بلکه مسئول است. انجام معامله در سمت حق العمل کاری و همچنین اقدام به نام حق العمل کار، سبب ایجاد مسئولیت جهت اجرای حقوق و تعهدات متعلق به آمر را می شود. در واقع از فحوای ماده 357 قانون تجارت این گونه برداشت می شود چون انعقاد معامله حق العمل کاری به حساب آمر است؛ پس حقوق و تعهدات ناشی از معامله مستقیماً وارد دارایی آمر می گردد. لیکن او مسئولیت اجرای حقوق و تعهدات را در برابر ثالث ندارد. بلکه این مسئولیت بدوش به همان شخصی که عقد با نام او منعقد شده است.و این پژوهش با روش کتابخانه ای صورت گرفته است.و به این نتیجه می رسیم که با بررسی و مقایسه ماده نهاد حق العمل کاری در قانون تجارت و قانون جدید تجارت  به این نتیجه منتهی شدیم که تفاوت عمده ای  میان مقررات این دو مقرره وجود ندارد ؛ با این حال ، تغییرات پیش آمده با نگاهی روبه کمال بوده  به گونه ای که سعی شده قانون تجارت با مسائل روز همگون تر شده و پاسخگوی مسائل بیشتری باشدکه این امربهتر می تواند حقوق آمر و حق العمل کاررا تضمین و به حفظ مال التجاره کمک کند.چه بسا میتواند از حجم دعاوی تجاری در این زمینه بکاهد. حق العمل کار متعهد است در حدود اختیارات ناشی از قرارداد حق العمل کاری گام بردارد. اگر برخلاف این عمل کند، مرتکب تقصیر شده است و باید براساس ماده 364 ق.ت  از عهده کلیه خسارات ناشی از آن برآید. انتخاب  این موضوع از نظر عملی نیز مفید فایده است .در واقع با وجود عمر نسبتاً دراز حق العمل کاری،  در خصوص جنبه های مختلف  آن هنوز، میان مؤلفان، اختلاف  نظر وجود دارد. در فرانسه، مثلاً روزگاری بعضی مؤلفین  اعتقاد داشتند که معامله ای که حق العمل کار قراراست با طرف مقابل ( شخص ثالث) برای آمر منعقد کند باید تجاری باشد ، تا حق العمل کاری  مصداق پیدا کند و هر گاه  موضوع قرارداد اصل مدنی باشد حق العمل کاری مصداق ندارد و وکالت محض تلقی می شود. چه حق العمل کار به نام خود  عمل کند و چه به نام آمر.حق العمل کاری شغلی است که در تسهیل و ترویج  معاملات، نقش عمده و ارزنده ای دارد. در واقع حق العمل کار، اعتبار و شهرت خود را در خدمت آمر، به کار می گیرد و طرف دیگر، با توجه به دو امر مزبور با او وارد معامله می شود؛ علاوه بر آن، آمر از کاردانی، بصیرت و مشتری یابی حق العمل کار، برای انجام معاملات خود استفاده می کند. نقش و اثر حق العمل کاری در صادرات و واردات کالا و محصول بیشتر است. با توجه به پیشنهاد قانون جدید تجارت  از  طرف  هیات وزیران، لازم دیدیم که مقررات حاکم  بر حق العمل کاری در قانون تجارت را با مقایسه و تطبیق با مقررات لایحه مذکور ، مورد بحث و ارزیابی قراردهیم . 

جهت آشنایی با محتویات این کتاب، فهرست اجمالی اثر را مطالعه کنید: 

فهرست اجمالی کتاب

مقدمه. 9

فصل اول.. 13

مفاهیم و تعاریف... 13

فصل دوم.. 59

ماهیت حق العمل کاری در قانون تجارت... 59

فصل سوم.. 107

آثار حق العمل کاری در قانون تجارت با حق العمل کاری در قانون جدیدتجارت... 107

فهرست منابع و مأخذ 

جهت مشاهده قیمت نسخه چاپی کتاب و تهیه کتاب کلیک کنید

جهت تهیه و خرید نسخه الکترونیک کتاب (با قیمت به صرفه و ارزان) کلیک کنید

فراخوان مهم پژوهشی (چاپ مقاله و کتب):

قابل توجه پژوهشگران، اساتید، مولفان و نویسندگان محترم که به واسطه علاقه به امر پژوهش (تالیف کتاب و نگارش مقاله) در این مسیر فعالیت داشته و قصد دارند افتخار عضویت در خانواده بزرگ قانون یار را به این موسسه دهند: 

جهت چاپ کتب خود و تبدیل پایان نامه به کتاب کلیک کنید

جهت چاپ مقالات علمی خود و استخراج مقاله از پایان نامه خود کلیک کنید

توجه کنید:

موسسه قانون یار به واسطه بخشنامه شماره 25/8710 از آثار علمی (کتب و مقالات) شما محققین و پژوهشگران عزیز حمایت مالی می کند. شما می توانید مقاله و کتاب خویش را با استفاده از امتیازاتی که این طرح دارد با بهترین شرایط به چاپ رسانید و از مزایای این طرح بهره مند شوید:

جهت دانلود یا مشاهده عکس بخشنامه حمایت مالی از آثار علمی شما، کلیک کنید

********قانون یار********

شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

کتاب امتیازات و حقوق شاکی و متهم در قوانین کیفری، تالیف بیژن کاظمی سنجانی از موسسه و انتشارات قانون یار

جهت مشاهده جلد کتاب با کیفیت بالا، روی جلد کلیک کنید

امتیازات و حقوق شاکی و متهم در قوانین کیفری

 

تالیف

بیژن کاظمی سنجانی

 

ویراستار

حسن  رضاقلی


شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

مشخصات و ویژگی‌های کتاب حاضر بدین شرح است:
  • نام نشر: انتشارات قانون یار
  • سال چاپ: 1396
  • زبان: فارسی
  • قطع: وزیری
  • نوع جلد: نرم شومیز
  • تعداد صفحات: 150 صفحه
  • سبک تالیف و موضوع کتاب: پژوهشی و تحقیقاتی
  • نوع عرضه کتاب: فروش نسخه چاپی + فروش نسخه الکترونیکی
  • شماره تماس دفتر انتشارات: 02166979526- 02166979519
  • شماره تماس مشاور خرید کتاب: 09196748625
  • شماره پشتیبانی واتس آپ درخصوص طرح سوال و خرید آسان: 09100636002

درباره این کتاب:

 انتشارات قانون یار افتخار کسب اعتماد یکی دیگر از نویسندگان فرهیخته این مرز و بوم را داشت و چاپ کتاب حاضر، نتیجه این اعتماد بود. جهت آشنایی بیشتر با محتویات این اثر علمی  فوق العاده باید گفت  هنگامی که در جامعه، جرمی ارتکاب می‌یابد، دستگاه‌های انتظامی و قضایی برای کشف آن اقدام می‌کنند اما صرف کشف جرم باعث بازگشت نظم به جامعه و جبران آسیب‌های وارده به متضرران جرم نمی‌شود؛ بلکه مطلوب زمانی به دست می‌آید که مرتکبان واقعی جرایم نیز دستگیر و مجازات شوند.  در صورت شناسایی و دستگیری متهمان، این امکان وجود ندارد که در‌‌ همان محل دستگیری به مجازات این افراد اقدام کرد چرا که هنوز جرم ارتکاب‌یافته اثبات نشده است بلکه برای کشف واقعیت و مجازات مجرمان حقیقی لازم است که افراد مظنون برای انجام تحقیقات مقدماتی احضار و جلب شوند و در چارچوب حقوق انسانی با آنها رفتار شود. در ‌‌نهایت نیز در صورت اثبات مجرمیت، فرد متهم مجازات می‌شود و در غیر این صورت برائت حاصل خواهد شد. همه این موارد در حالی است که توجه بیش از اندازه به حقوق متهم نباید محاکم را از حقوق از دست‌رفته شاکی غافل کند. از این رو لازم است حقوق متهم و شاکی در قانون جزایی ایران را مورد بررسی قرار می‌دهیم. حقوق شهروندی در کشور ما اصطلاح جدیدی است که خیلی زود وارد ادبیات حقوقی نیز شده است. بدون آنکه خواسته باشیم تعریفی از این اصطلاح ارائه دهیم و به ابعاد اجتماعی و حقوقی آن بپردازیم ضروری می‌دانیم با زبان ساده به نکاتی درخصوص حفظ حریم حقوق شکات و متهمین اشاره کنیم. رعایت این حقوق هم از سوی قضات و مراجع انتظامی و هم سایر وابستگان و مرتبطین با پرونده‌های قضایی لازم و ضروری است تا هم به کشف واقع و هم به رسیدگی‌ها و دادرسی عادلانه و بی طرفانه امیدوار باشیم و راه را برای رسیدگی‌های خودسرانه و غیرقانونی ببندیم و به جلوگیری از اطاله جریان دادرسی کمک کنیم. د.با توجه به تصویب قانون آیین دادرسی مصوب سال 1392 که قدمی رو به جلو در طول این چند سال بوده ،می توان توجه هر چه بیشتر به حقوق شهروندی متهم و شاکی را در این قانون مشاهده نمود.مقنن در قانون جدید برای متهم حقوقی همچون حق حضور وکیل،لزوم تفهیم حقوق متهم،اطلاع رسانی به خانواده متهم در صورت بازداشت،و برای شاکی حقوقی همچون حفاظت از شاکی در برابر رویارویی با متهم،حفاظت از هویت شاکی،حق بهره مندی از جبران خسارت و حق حفاظت از شاکی در برابر تهدید را در نظر گرفته است که این مولفه ها هر کدام به نوعی اعتدال در زمینه به رسمیت شناختن حقوق شهروندی متهم وشاکی است

جهت آشنایی با محتویات این کتاب، فهرست اجمالی اثر را مطالعه کنید: 

فهرست اجمالی کتاب

مقدمه. 7

فصل اول.. 9

کلیات... 9

فصل دوم.. 49

حقوق و امتیازات متهم در قوانین کشور ایران.. 49

فصل سوم.. 67

نظام دادرسی کیفری در بررسی های جزایی کنونی.. 67

فصل چهارم.. 85

جایگاه کنونی حقوق شاکی و متهم در قانون کیفری.. 85

فصل پنجم.. 127

بررسی حقوق متهم در مراحل دادرسی و تجدید نظر خواهی.. 127

منابع و مآخذ

جهت مشاهده قیمت نسخه چاپی کتاب و تهیه کتاب کلیک کنید

جهت تهیه و خرید نسخه الکترونیک کتاب (با قیمت به صرفه و ارزان) کلیک کنید

فراخوان مهم پژوهشی (چاپ مقاله و کتب):

قابل توجه پژوهشگران، اساتید، مولفان و نویسندگان محترم که به واسطه علاقه به امر پژوهش (تالیف کتاب و نگارش مقاله) در این مسیر فعالیت داشته و قصد دارند افتخار عضویت در خانواده بزرگ قانون یار را به این موسسه دهند: 

جهت چاپ کتب خود و تبدیل پایان نامه به کتاب کلیک کنید

جهت چاپ مقالات علمی خود و استخراج مقاله از پایان نامه خود کلیک کنید

توجه کنید:

موسسه قانون یار به واسطه بخشنامه شماره 25/8710 از آثار علمی (کتب و مقالات) شما محققین و پژوهشگران عزیز حمایت مالی می کند. شما می توانید مقاله و کتاب خویش را با استفاده از امتیازاتی که این طرح دارد با بهترین شرایط به چاپ رسانید و از مزایای این طرح بهره مند شوید:

جهت دانلود یا مشاهده عکس بخشنامه حمایت مالی از آثار علمی شما، کلیک کنید

********قانون یار********

شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

جرائم و تخلفات انتظامی قضات و دادرسان، تالیف علیرضا رضائی سیابیدی، انتشارات قانون یار

جهت مشاهده جلد کتاب با کیفیت بالا، روی جلد کلیک کنید

جرائم و تخلفات انتظامی

 قضات و دادرسان


 

تالیف

علیرضا رضائی سیابیدی 

شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

مشخصات و ویژگی‌های کتاب حاضر بدین شرح است:
  • نام نشر: انتشارات قانون یار
  • سال چاپ: 1396
  • زبان: فارسی
  • قطع: وزیری
  • نوع جلد: نرم شومیز
  • تعداد صفحات: 112 صفحه
  • سبک تالیف و موضوع کتاب: پژوهشی و تحقیقاتی
  • نوع عرضه کتاب: فروش نسخه چاپی + فروش نسخه الکترونیکی
  • شماره تماس دفتر انتشارات: 02166979526- 02166979519
  • شماره تماس مشاور خرید کتاب: 09196748625
  • شماره پشتیبانی واتس آپ درخصوص طرح سوال و خرید آسان: 09100636002

درباره این کتاب:

 انتشارات قانون یار افتخار کسب اعتماد یکی دیگر از نویسندگان فرهیخته این مرز و بوم را داشت و چاپ کتاب حاضر، نتیجه این اعتماد بود. جهت آشنایی بیشتر با محتویات این اثر علمی  فوق العاده باید گفت  آشنایی قضات و وابستگان دادگستری با امکانات و مشکلات حرفه ای خود و تشخیص میزان و حدود صحیح و عملی تکالیف و وظائفشان به عنوان عرضه کنندگان خدمات قضایی از یک طرف و آشنایی مردم با کیفیت توقعات و خواسته هایشان از دستگاه قضایی بعنوان پذیرنده آن خدمات از یک طرف دیگر ، با عنایت به مطالب و موضوعات مطروحه در این پژوهش که به شکل واقعی و مجسم و در قالب تجربیات عملی بیان می شود ، بدون شک مقدمه و موجد جنبش و حرکتی خواهد بود برای آغاز یک سلسله اصلاحات و تحولات اصولی ، در راه تامین عدالت قضایی و اجتماعی که از اساسی ترین دگرگونی ها و مولد و پدیدآورنده اصلاحات و خدمات موثر دیگر در  سایر امور و شئونات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی کشور است . قاضی از نظر مردم جامعه، مقامی بسیار برجسته و قابل احترام است. زیرا وی تنها کسی است که چون بر مسند قضا نشیند، هر ستمدیده و دردمندی به منظور استغاثه و استمداد به او پناه می برد و این اوست که با کمال صراحت و قاطعیت و به مقتضای عدالت باید احقاق حق کند و از ضعفا و ستمدیدگان در برابر اقویا و ستمکاران حمایت بی دریغ کند وهمه را به یک چشم نگاه کند. نه قدرت و بزرگی قدرتمندان و نه زر و زور، زرداران و زورمندان او را مرعوب سازد و نه ضعف و ناتوانی زیردستان موجب بی اعتنایی او شود. بنابراین قضاوت یک شغل معمولی و یا عمل خودسرانه نیست تا هر کس بخواهد قضاوت کند. قضاوت، ایمان، استعداد، لیاقت، توانایی، معلومات قضایی و از همه مهم تر وجدان پاک و شرافت و نجابت            می خواهد. از این رو هر قدرتی برای رفاه و آسایش قاضی و ارتقای شأن و منزلت قضاوت در جامعه انجام شود، به نوبه خود مؤثر در حسن انتظام دستگاه قضایی بوده و سلامت دستگاه قضایی را بیمه خواهد کرد؛و آن وقت است که عدالت در رابطه با نظام قضایی می تواند به صورت کاربرد سازگار قانون، صرف نظر از ماهیت طرف های درگیر تفسیر شود. بهبود فرآیند دادرسی و ارتقای کیفیت صدور رأی در دادگاه ها توسط قضات یقیناً منوط بر وجود مؤلفه هایی است که فقدان هر یک از آنها بی تأثیر در خطا، تخلف و اشتباهات قضایی نمی باشد. تامین خدمات رفاهی و معیشتی قضات همواره یکی از دغدغه ها و چالش های سازمانی بوده است. این چالش در سازمانِ گسترده و حساسی مانند قوه قضائیه نمود آشکار دارد، زیرا محل اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم در این نهاد عملی می شود. این موضوع به اندازه ای اهمیت دارد که در منابع معتبر اسلامی به صراحت به آن اشاره شده و نهاد حاکمیت را مکلف به تامین آن کرده است. آسودگی خیال قضات و تامین نسبتاً مناسب آنان زمینه را برای رسیدگی عادلانه به پرونده ها بیش از پیش فراهم می کند. اساساً انگیزه انسان به شکل آگاهانه و ناخودآگاه بر نیازهای او استوار است. برخی از این نیازها مانند مسائل معیشتی، اعم از خوراک، پوشاک و مسکن و مانند آن جزء نیازهای اولیه محسوب می شود و برخی از نیازها نیز مانند ارزش و منزلت، جایگاه، روابط دوستانه و احترام، نیازهای دومین تلقی می­شود. در حال حاضر  فضای حاکم بر دستگاه قضایی حکایت از عدم رضایت کارکنان اداری و قضایی از منزلت شغلی خود دارد و اُفت و تنزل روحیه و انگیزه در کارکنان امری محسوس به نظر می رسد. علاوه بر وضعیت معیشتی که مؤثر در فرایند دادرسی می باشد، عدم جامعیت و شفافیت قوانین حاکم و انطباق آنها با نیاز جامعه (که یکی از اساسی ترین ویژگی های یک جامعه پیشرفته است)، حجم بالای قوانین، انباشتگی و عدم تنقیح آنها از یک سو، بی توجهی به سه عنصر استقلال، دانش و اقتدار از سوی دیگر را می­توان از ارکان ناکارآمدی قوه قضائیه دانست. برخورداری قضات از دانش و تجربه کافی در کنار توانمندی در جای خود نقش بسزایی در توفیق و کارآمدی این قوه ایفا می کند


جهت آشنایی با محتویات این کتاب، فهرست اجمالی اثر را مطالعه کنید: 

فهرست اجمالی کتاب


مقدمه. 7

فصل اول.. 11

بررسی و موشکافی تخلفات انتظامی قضات... 11

فصل دوم.. 45

عامل ها و دلایل تخلفات  برجسته انتظامی قضات... 45

فصل سوم.. 85

آسیب شناسی قوانین و ساختار نظام قضایی ایران.. 85

منابع و مآخذ

جهت مشاهده قیمت نسخه چاپی کتاب و تهیه کتاب کلیک کنید

جهت تهیه و خرید نسخه الکترونیک کتاب (با قیمت به صرفه و ارزان) کلیک کنید

فراخوان مهم پژوهشی (چاپ مقاله و کتب):

قابل توجه پژوهشگران، اساتید، مولفان و نویسندگان محترم که به واسطه علاقه به امر پژوهش (تالیف کتاب و نگارش مقاله) در این مسیر فعالیت داشته و قصد دارند افتخار عضویت در خانواده بزرگ قانون یار را به این موسسه دهند: 

جهت چاپ کتب خود و تبدیل پایان نامه به کتاب کلیک کنید

جهت چاپ مقالات علمی خود و استخراج مقاله از پایان نامه خود کلیک کنید

توجه کنید:

موسسه قانون یار به واسطه بخشنامه شماره 25/8710 از آثار علمی (کتب و مقالات) شما محققین و پژوهشگران عزیز حمایت مالی می کند. شما می توانید مقاله و کتاب خویش را با استفاده از امتیازاتی که این طرح دارد با بهترین شرایط به چاپ رسانید و از مزایای این طرح بهره مند شوید:

جهت دانلود یا مشاهده عکس بخشنامه حمایت مالی از آثار علمی شما، کلیک کنید

********قانون یار********

شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

کتاب مسئولیت جزایی و قراردادی پزشکی، تالیف: دکتر علی رزمان از انتشارات قانون‌یار

جهت مشاهده جلد کتاب با کیفیت بالا، روی جلد کلیک کنید

مسئولیت جزایی و قراردادی پزشکی

 

تالیف:

دکتر علی رزمان

(استاد دانشگاه)

 

شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

مشخصات و ویژگی‌های کتاب حاضر بدین شرح است:
  • نام نشر: انتشارات قانون یار
  • سال چاپ: 1396
  • زبان: فارسی
  • قطع: وزیری
  • نوع جلد: نرم شومیز
  • تعداد صفحات: 212 صفحه
  • سبک تالیف و موضوع کتاب: پژوهشی و تحقیقاتی
  • نوع عرضه کتاب: فروش نسخه چاپی + فروش نسخه الکترونیکی
  • شماره تماس دفتر انتشارات: 02166979526- 02166979519
  • شماره تماس مشاور خرید کتاب: 09196748625
  • شماره پشتیبانی واتس آپ درخصوص طرح سوال و خرید آسان: 09100636002

درباره این کتاب:

 انتشارات قانون یار افتخار کسب اعتماد یکی دیگر از نویسندگان فرهیخته این مرز و بوم را داشت و چاپ کتاب حاضر، نتیجه این اعتماد بود. جهت آشنایی بیشتر با محتویات این اثر علمی  فوق العاده باید گفت  با پیشرفت علوم پزشکی، فاصله بین پزشک و بیمار زیاد شد، به گونه‌ای که امروزه آنها در خصوص مسائل معالجه با زبان واحدی با هم سخن نمی‌گویند و فاصله میان آنها، ‌سالیان طولانی تحصیل و خبرویت علمی و تخصصی است. دگرگونی روشهای درمانی نیز بر این افزایش فاصله کمک نمود؛ در بیشتر حالات،‌ درمان بیماران در چارچوب بیمارستانهای عمومی یا خصوصی صورت می‌پذیرد و طب را از حرفه‌ای که ارتباط بین پزشک و بیمار، رابطه‌ای شخصی و مبتنی بر اعتماد و صداقت بود، به حرفه‌ای گروهی کشاند و بسیاری از عملیات طبی و جراحی توسط گروههای پزشکی متشکل از پزشکان،‌دستیاران و تکنسین و پرستاران و ... که هر کدام درانجام عمل حرفه‌ای خود استقلال عمل دارد صورت می‌پذیرد و بسیاری از آنان را بیمار از قبل نمی‌شناسد. بدین ترتیب رابطه انسانی پزشک و بیمار به حد ضعیفی تنزل یافته است. شکی نیست که این عوامل، توازن بین طرفین را مختل نموده است و بیمار کما‌کان تابع هیمنه و اقتدار پزشک باقیمانده است.در مقابل این نابرابری عملی، قانو‌نگذاران بر برابری پزشک و بیمار تأکید می‌نمایند و اولین وسیله برای تحقق این برابر‌ی، وضع مسؤولیت کیفری و مدنی پزشک از خطا‌های فنی است که در هنگام انجام اعمال پزشکی مرتکب می‌شوند. این امر باعث از بین رفتن مصونیت تام پزشکان که در طول قرنهای مدید از آن بهره‌ مند  بودند گشت. در گذشته، پزشک بعلت عدم دستیابی به راهکار‌های درمان فقط ناظر درد و مشقت انسانی بیمار بود، ‌اما در حال حاضر که امکانات وسیع و پیشرفته در اختیار او قرار گرفته است عذر او پذیرفته نیست. همانگونه  که انسانهای امروز دیگر تمام مصیبت‌های خود را به حساب قضا و قدر نمی‌گذارد و در صورتی که درمانش با شکست مواجه شود تردیدی در سرزنش پزشک و اقامه دعوی برای مطالبه خسارت ناشی از خطای پزشک نمی‌نماید.

جهت آشنایی با محتویات این کتاب، فهرست اجمالی اثر را مطالعه کنید: 

فهرست اجمالی کتاب


جهت مشاهده قیمت نسخه چاپی کتاب و تهیه کتاب کلیک کنید

جهت تهیه و خرید نسخه الکترونیک کتاب (با قیمت به صرفه و ارزان) کلیک کنید

فراخوان مهم پژوهشی (چاپ مقاله و کتب):

قابل توجه پژوهشگران، اساتید، مولفان و نویسندگان محترم که به واسطه علاقه به امر پژوهش (تالیف کتاب و نگارش مقاله) در این مسیر فعالیت داشته و قصد دارند افتخار عضویت در خانواده بزرگ قانون یار را به این موسسه دهند: 

جهت چاپ کتب خود و تبدیل پایان نامه به کتاب کلیک کنید

جهت چاپ مقالات علمی خود و استخراج مقاله از پایان نامه خود کلیک کنید

توجه کنید:

موسسه قانون یار به واسطه بخشنامه شماره 25/8710 از آثار علمی (کتب و مقالات) شما محققین و پژوهشگران عزیز حمایت مالی می کند. شما می توانید مقاله و کتاب خویش را با استفاده از امتیازاتی که این طرح دارد با بهترین شرایط به چاپ رسانید و از مزایای این طرح بهره مند شوید:

جهت دانلود یا مشاهده عکس بخشنامه حمایت مالی از آثار علمی شما، کلیک کنید

********قانون یار********

شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

کتاب تاثیر امنیت روانی در حقوق خانواده، تالیف: محمد صادقیان و وحید رحمتی از موسسه و انتشارات قانون یار

جهت مشاهده جلد کتاب با کیفیت بالا، روی جلد کلیک کنید

تاثیر امنیت روانی در حقوق خانواده

  

تالیف:

محمد صادقیان

وحید رحمتی

شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

مشخصات و ویژگی‌های کتاب حاضر بدین شرح است:
  • نام نشر: انتشارات قانون یار
  • سال چاپ: 1396
  • زبان: فارسی
  • قطع: وزیری
  • نوع جلد: نرم شومیز
  • تعداد صفحات: 114 صفحه
  • سبک تالیف و موضوع کتاب: پژوهشی و تحقیقاتی
  • نوع عرضه کتاب: فروش نسخه چاپی + فروش نسخه الکترونیکی
  • شماره تماس دفتر انتشارات: 02166979526- 02166979519
  • شماره تماس مشاور خرید کتاب: 09196748625
  • شماره پشتیبانی واتس آپ درخصوص طرح سوال و خرید آسان: 09100636002

درباره کتاب:

 انتشارات قانون یار افتخار کسب اعتماد یکی دیگر از نویسندگان فرهیخته این مرز و بوم را داشت و چاپ کتاب حاضر، نتیجه این اعتماد بود. جهت آشنایی بیشتر با محتویات این اثر علمی  فوق العاده باید گفت  بررسی جایگاه و نقش امنیت روانی ؛ آرامش در خانواده از اهمیت ویژه ای بر خوردار است .تا آنجا که تعالی انسان که هدف خلقت و آفرینش است تا  این تعالی خدای عز وجل پرستش و عبودیت شود میسر نیست مگر در سایه یک آرامش روحی و روانی که در کانون گرم خانواده باید فراهم گردد .لذا در این رساله سعی بر این است که با برسی عواملی که در ایجاد یک محیط سالم روحی و روانی با استعانت از آیات شریفه قرآن کریم و آموزه های نورانی دین مبین اسلام با تکیه بر نظریات دو وزنه ثقیل علمی و معنوی علامه سید محمد حسین طباطبائی و شهید بزرگوارمرتضی مطهری مطالب ارزنده ای استخراج و مورد بهره برداری قرار گیرد .که کلیات موضوع از چند زاویه مورد بررسی قرار می گیرد و نظریات مختلف دینی و علمی پیرامون آن مطرح و نتیجه گیری نهایی صورت می پذیرد . مشکلاتی که امروزه بسیاری از جوامع با آن روبرو هستند وجزئی از بزرگترین دغدغه های آنها محسوب می شود آسیب های روانی وارده بر خانواده به عنوانی اساسی ترین و مهمترین جزء هر جامعه می باشد . هر گونه آسیب وخدشه به این نهاد مهم خسارات جبران نا پذیری را به جامعه وارد می نماید .لذا این مهم می طلبد که با شناخت تمامی نقاط ضعف و قوت این کانون حیاتی ‘آن را در برابر هر گونه بیماری و آسیبی وا کسینه نمود و راه کارهای مناسب آن را به دست آورد . در این مجال بر آن است  تا با بررسی عواملی که به صورت مستقیم در ایجاد یک محیط سالم پویا و پر نشاط در خانواده تا ثیر گذار می باشند آشنا شده وچگونگی اجرا ی آن عوامل در کانون خانواده بررسی گردد. در اهمیت موضوع همین بس که قرآن شریف به کرات در مورد جزء جزء افراد تشکیل دهنده این نهاد مهم دستور العمل ارائه نموده است و از انسان هاخواسته تا با رعایت این آداب و متخلق شدن به اخلاق ذکر شده نهادی عالی وسر شار از صفات حسنه تشکیل و راه را برای رسیدن به هدف عالی خلقت که عبودیت حق تعالی میباشد سوق دهد .در قرآن شریف عواملی را که نیاز است در خانواده مورد توجه قرار داده شود را با تعیین یک مدیر و رهبر برای آن ذکر نموده است و در سوره نساء آیه 34 فرموده است ((الرجال قوامون علی النسا ء ))می توان از این آیه نتیجه گرفت که این کانون مهم و حساس را باید یک فرد رهبری کند و مرد را به واسطه شرایط خاص ؛ به عنوان سرپرست و قوام آن معرفی نموده است تا زن در خانواده بتواند با خاطری آسوده به امر خطیر و مهم تربیت فرزندان وکانون مهر وعاطفه برای سایر اعضاء خانواده قرار گیرد . در روش وسیره اولیاء الهی نیز می بینیم که حضرت محمد (ص) خاتم پیامبران نیز در تفکیک وظایف منزل بین حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (سلام الله علیها )کار های بیرون خانه که نیازمند جهد بیشتر وخشونت بیشتر هست را به حضرت علی (ع)واگذار می نماید و کار های درون منزل که قطعا تعامل و تربیت فرزندان نیز در آن مستتر است را به حضرت فاطمه (س)می سپارد .در صورتی که به این تفکیک وظایف توجه نگردد وجایگاه مرد وزن در خانه دچار تغییر گردد خانواده را دچار اختلالات فراوانی می نماید که در بخش آسیب های خانواده مفصلا بدان اشاره خواهد شد . از دیگر مباحث مورد بحث دیگر ما تاثیر عوامل مادی در امنیت روانی خانواده می باشد که در صورتی که اعضاء خانواده در مسا ئل اقتصادی رویه صحیح و اسلام پسند قنا عت را رعایت نکنند ودچار افسار گسیختگی در امور مالی گردند تبعات جبران ناپذیری را در خانواده به وجود می آورد . و همچنین از عوامل دیگری که بدان اشاره خواهد شد جایگاه و نقش معنویت در فراهم نمودن محیط آرام در خانواده است که با استناد به آیات شریفه قرآن کریم مفصلا مورد بحث قرار خواهد گرفت . مورد دیگر نقش ارتبا طات جنسی و اهمیت این مسا له از دید گاه شریعت و قرآن است که در اکثر مجامع از باز نمودن مبا حث آن پرهیز می گرددوبه خاطر حیا های کاذب و بی جا همواره این بحث را به حاشیه می رانند که باب نوینی از توجه به این مسائله گشوده خواهد شد .

جهت آشنایی با محتویات این کتاب، فهرست اجمالی اثر را مطالعه کنید: 

فهرست اجمالی کتاب

فصل اول.. 9

کلیات و مفاهیم.. 9

فصل دوم.. 21

ویژگیهای خانواده از دیدگاه شهید مطهری.. 21

فصل سوم.. 47

جایگاه فقهی و حقوقی خانواده از دیگاه علامه طباطبایی در تفسیر المیزان.. 47

فصل چهارم.. 67

خانواده از دید گاه قرآن.. 67

فصل پنجم.. 103

جایگاه فقهی و حقوقی زن از دیدگاه علامه طباطبایی در  تفسیر المیزان 


جهت مشاهده قیمت نسخه چاپی کتاب و تهیه کتاب کلیک کنید

جهت تهیه و خرید نسخه الکترونیک کتاب (با قیمت به صرفه و ارزان) کلیک کنید

قابل توجه پژوهشگران، اساتید، مولفان و نویسندگان محترم که به واسطه علاقه به امر پژوهش (تالیف کتاب و نگارش مقاله) در این مسیر فعالیت دارند و قصد دارند افتخار عضویت در خانواده بزرگ قانون یار را به این موسسه دهند: 

مولفین کتب و نویسندگان محترم، موسسه قانون یار به عنوان یکی از موسسات معتبر کشور (با در دست داشتن چهار مجوز انتشارات و هفت مجوز نشریه علمی) از تمامی نویسندگان و پژوهشگرانی که قصد تالیف و چاپ کتب و آثار علمی خویش را دارند دعوت به عمل می آورد با ارسال فایل پایان نامه یا فایل دستنوشته های آماده نشر به ایمیل انتشارات به آدرس ghanonyar.tehran@yahoo.com صفر تا صد چاپ کتاب خویش را به این موسسه واگذار کنند و بدین واسطه به خانواده بزرگ قانون یار بپیوندید. موسسه قانون یار تمام تلاش خویش را در راستای جا انداختن کتاب در سراسر کشور و همچنین فضای مجازی می نماید. 

این موسسه با مالکیت بیش از صد سایت علمی، کتاب شما را در فضای مجازی به عنوان اولین و بهترین کتاب (در موضوع اختصاصی کتاب) در موتورهای جستجوی گوگل درج و اطلاع رسانی کرده و در معرض دید تمام محققین و پژوهشگران قرار می دهد. به نحوی که نام شما در کمتر از یک سال در جامعه حقوقی کشور بدرخشد و با جستجوی ساده عنوان کتاب خویش یا نام خود در گوگل، شاهد درخشش کتاب و آثار علمی منتشره خویش  باشید. به همین منظور می توانید با مشاوران پژوهشی موسسه قانون یار تماس بگیرید: خانم دکتر قبادی 09196748625 (ضمنا می توانید سوالات و درخواست های خود را از طریق پیام رسان های ایتا، واتس آپ، تلگرام، روبیکا و ... به شماره 09100636002 ارسال نمایید) 

جهت ارسال فایل کتاب و شرایط چاپ آثار پژوهشی در انتشارات قانون یار (مخصوص چاپ کتب فقهی و حقوقی) یا انتشارات فرزانگان دانشگاه (مخصوص کتب دانشگاهی، پژوهشی، عمومی و دیگر موضوعات)  یا انتشارات فرواک (مخصوص کتب کودک و نوجوان) کلیک کنید

همانطور که می دانیم چاپ مقالات علمی در نشریات و فصلنامه ها و نمایه مقالات در سایت های علمی معتبر، نیاز اساسی و مهم هر محقق و استاد و دانشجویی است که موسسه قانون یار با در دست داشتن چندین مجوز نشریه در راستای پذیرش مقالات در رشته های مختلف، به عنوان بزرگترین مرکز پژوهشی در خدمت نویسندگان فرهیخته این مرز و بوم است. از طرف واحد پژوهش موسسه قانون یار فراخوان پذیرش و چاپ مقالات علمی در رشته های زیر اعلام شده است:

علوم فقهی و حقوقی 

علوم قضایی، الهیات و علوم سیاسی

علوم تربیتی و مدیریت

علوم بانکی و اقتصادی (بانکداری اسلامی و حسابداری)

علوم آموزشی، آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت

روانشناسی، علوم اجتماعی، جامعه شناسی

همایش ها، سمینارها و نشست های علمی موسسه قانون یار

چاپ مقالات علمی پژوهشگران در مجلات وابسته به موسسه قانون یار به آدرس اینترنتی www.journalyar.ir انجام می گیرد. تمامی فصلنامه های وابسته به موسسه قانون یار در چهار فصل سال فراخوان پذیرش مقاله دارند و مقاله ارسالی شما در فصلی که اقدام به ارسال فایل مقاله کرده اید چاپ و منتشر می شود. به مقالات پذیرفته شده، گواهی نامه پذیرش مقاله تقدیم می گردد. 

 برای ارسال مقاله به هرکدام از فصلنامه های علمی مورد نظر خویش (با توجه به موضوع مقاله و محور های هر فصلنامه) کلیک کنید....


ضمناً موسسه قانون یار به واسطه بخشنامه شماره 25/8710 از آثار علمی (کتب و مقالات) شما محققین و پژوهشگران عزیز حمایت مالی می کند. شما می توانید مقاله و کتاب خویش را با استفاده از امتیازاتی که این طرح دارد با بهترین شرایط به چاپ رسانید و از مزایای این طرح بهره مند شوید:

جهت دانلود یا مشاهده عکس بخشنامه فوق، کلیک کنید

موسسه و انتشارات قانون یار

****************

شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

کتاب مسئولیت کیفری و جزایی خوابگرد در جرائم ارتکابی، تالیف: دکتر علی رزمان از انتشارات قانون‌یار

جهت مشاهده جلد کتاب با کیفیت بالا، روی جلد کلیک کنید

کتاب مسئولیت کیفری و جزایی خوابگرد در جرائم ارتکابی 


تالیف: دکتر علی رزمان

(استاد دانشگاه) 


شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران 

مشخصات و ویژگی‌های کتاب حاضر بدین شرح است:
  • نام نشر: انتشارات قانون یار
  • سال چاپ: 1396
  • زبان: فارسی
  • قطع: وزیری
  • نوع جلد: نرم شومیز
  • تعداد صفحات: 200 صفحه
  • سبک تالیف و موضوع کتاب: پژوهشی و تحقیقاتی
  • نوع عرضه کتاب: فروش نسخه چاپی + فروش نسخه الکترونیکی
  • شماره تماس دفتر انتشارات: 02166979526- 02166979519
  • شماره تماس مشاور خرید کتاب: 09196748625
  • شماره پشتیبانی واتس آپ درخصوص طرح سوال و خرید آسان: 09100636002

درباره این کتاب:

 انتشارات قانون یار افتخار کسب اعتماد یکی دیگر از نویسندگان فرهیخته این مرز و بوم را داشت و چاپ کتاب حاضر، نتیجه این اعتماد بود. جهت آشنایی بیشتر با محتویات این اثر علمی  فوق العاده باید گفت  در قلمرو حقوق کیفری افراد زمانی پاسخگو و مسئوولند ، که دارای ادراک و اختیار باشند.بنابر این ،اگر انسانی مدرک و مختار نباشد ، مسئوول اعمال خود نیست.یعنی در قبال امر و نهی قانونگذار تکلیفی ندارد. چرا که خطاب قانونگذار متوجّه کسانی است که دستورهای او را فهمیده و قدرت بر اجابت آن را دارند.به عبارت دیگر ،مسوولیّت کیفری نوعی الزام به پاسخگویی آثار و نتایج نا مطلوب پدیده ی جزایی ،یا هر قاعده و یا قانون و یا تکلیفی را دارا است و وجود قواعد و مقررات مشروع قانونی که مطابق آن وظایف و تکالیف اطاعت کنندگان از قانون به خوبی مشخص و معلوم می گردد و انسان مکلّف و آگاهی که اهلیّت لازم برای انجام یا خودداری از انجام ممنوعیّت های قانونی را دارد: برای تحقّق آن لازم و ضروری است.غالب نظام های جزایی دنیا ، فرض مسوولیّت قانونی را مورد ÷ذیرش قرار داده ،و در کش و قوس امر بین مسوولیّت و عدم مسوولیّت ،اصل را بر مسوولیّت جزایی دانسته اند.قوانین جزایی جدید نیز بر پایه فرض مسوولیّت بنا شده است.در این میان ممکن است ،اوضاع و احوال و یا رفع مسوولیّت کیفری جانی گردد.رتکاب جرم در خواب نمونه ای از خصیصه های و شرایطی است ،؛ که به لحاظ وضعیّت در این خصوص ،بر مسوولیّت کیفری انسان سایه افکنده و آن را دستخوش تغییراتی می نماید.خواب امری طبیعی و فطری است و در انسان به دنبال خستگی عضلانی ویا دماغی حادث می شود. این رفتار در وجود هر انسانی نهفته بوده و گریزی از آن نیست و کسی نمی تواند به مخالفت با آن برخیزد.حالت یا وضعیتی که به صورت خواسته یا ناخواسته بر بدن غالب می شود و فعل و انفعالات ذهنی و قدرت تفکّر و تصمیم گیری را برای مدّت معیّن می نماید.در این حالت چنانچه شخص به دنبال حرکتیا غلتیدن مرتکب جنایتی علیه جان ،مال ،ناموس و آبرو دیگری شود ،مجازات مرتکب و وضعیت مسوولیّت کیفری او است ؟ آیا می توان نائم را به جبران ضرر و زیان ناشی از جرم ملزم نمود؟

جهت آشنایی با محتویات این کتاب، فهرست اجمالی اثر را مطالعه کنید: 

فهرست اجمالی کتاب


فصل اول.. 11

کلیات... 11

فصل دوم.. 17

ادبیات و پیشینه علمی موضوع. 17

مبحث اول-مفهوم جرم و ارکان تشکیل دهنده آن.. 19

گفتار اول- مفهوم جرم. 19

گفتار دوم ارکان تشکیل دهنده ی جرم. 25

مبحث دوم مفهوم ، میانی و ارکان مسوولیت کیفری.. 33

گفتار اول مفهوم و مبانی مسوولیّت کیفری.. 34

گفتار دوم ارکان مسوولیّت کیفری.. 41

مبحث سومخواب طبیعی.. 49

گفتار اوّل مفهوم و ماهیّت فیزیولوژیک خواب... 49

گفتار دوم- مقایسه خواب با اغماء و بیهوشی و مستی.. 53

مبحث دوم خواب مصنوعی 60

گفتار اوّل تعریف خواب مصنوعی.. 61

گفتار دوم ماهیت خواب مصنوعی.. 64

فصل سوم.. 71

ارتکاب جرم در حال خوابگردی.. 71

مبحث اوّل اختلالات خواب... 73

گفتار اوّل کژخوابی ها 74

گفتار دوم بد خوابی ها 75

مبحث دوم خوابگردی (سومنامبولیسم). 76

گفتار اول انواع خوابگردی.. 78

بند 1 خوابگردی طبیعی.. 78

بند 2 خوابگردی مصنوعی.. 83

گفتار دوم ملاک های تشخیص خوابگردی.. 84

بند 1- ملاک تشخیصی ICD-10  برای اختلال  خوابگردی.. 85

بند 2 ملاک تشخیصی DSM-IV-TR  برای اختلال خوابگردی.. 86

مبحث سوم اراده ، اختیار و قصد در خواب... 87

مبحث چهارم اراده و اختیار در خواب... 88

گفتار اول ماهیّت اراده و اختیار. 89

گفتار دوم جایگاه اراده و اختیار در خواب... 96

مبحث پنجم قصد در خواب... 100

گفتار اول ماهیّت قصد.. 100

گفتار دوم جایگاه قصد در خواب... 103

مبحث ششم جرایم ارتکابی شخص خواب... 105

مبحث هشتم جرایم ارتکابی شخص خواب از حیث رکن مادی جرم. 106

گفتار اول رکن مادی جرایم شخص خواب... 106

گفتار دوم انواع رفتار مجرمانه شخص خواب از حیث رکن مادی.. 108

مبحث نهم جرایم ارتکابی شخص خواب از حیث رکن روانی جرم. 110

گفتار اول جرایم غیرعمدی شخص خواب... 111

گفتار دوم جرایم عمدی شخص خواب... 115

مبحث دهم جرایم ارتکابی شخص خواب از حیث رکن قانونی جرم. 118

گفتار اول جرایم شخص خواب در نگاه قانونگذار. 119

گفتار دوم مقایسه تحلیلی مواد 225 و 323 قانون مجازات اسلامی.. 123

فصل چهارم.. 131

مسئولیت جزایی شخص خواب آلود. 131

مبحث اوّل وجود عمل مجرمانه و قابلیت اسناد مسوولیّت کیفری به شخص خواب... 133

گفتار اول وجود عمل مجرمانه. 134

گفتار دوم قابلیت اسناد مسوولیّت کیفری به شخص خواب... 136

مبحث دوم فقدان موانع تحقّق مسوولیّت کیفری شخص خواب... 139

گفتار اوّل عوامل سالب مسولیّت کیفری.. 141

بند 1 . عوامل موجهه جرم. 142

بند 2 . عوامل رافع مسوولیّت کیفری.. 146

گفتار دوم ارتباط خواب با عوامل سالب مسوولیت کیفری.. 148

مبحث سوم مجازات شخص خواب... 153

گفتار اول مجازات شخص خواب از دیدگاه فقهای امامیّه. 153

گفتار دوم مجازات شخص خواب در حوق کیفری ایران.. 160

مبحث چهارم جبران ضرر و زیان ناشی از جرم شخص خواب... 169

گفتار اول جبران ضرر و زیان مادی.. 170

گفتار دوم جبران ضرر و زیان معنوی.. 175

گفتار سوم جبران زیان منافع ممکن الحصول.. 179

منابع و مآخذ.. 183

الف) منابع فارسی.. 185

کتاب ها 185

پایان نامه ها 195

مقاله ها 196

ب) منابع عربی.. 198


جهت مشاهده قیمت نسخه چاپی کتاب و تهیه کتاب کلیک کنید

جهت تهیه و خرید نسخه الکترونیک کتاب (با قیمت به صرفه و ارزان) کلیک کنید

فراخوان مهم پژوهشی (چاپ مقاله و کتب):

قابل توجه پژوهشگران، اساتید، مولفان و نویسندگان محترم که به واسطه علاقه به امر پژوهش (تالیف کتاب و نگارش مقاله) در این مسیر فعالیت داشته و قصد دارند افتخار عضویت در خانواده بزرگ قانون یار را به این موسسه دهند: 

جهت چاپ کتب خود و تبدیل پایان نامه به کتاب کلیک کنید

جهت چاپ مقالات علمی خود و استخراج مقاله از پایان نامه خود کلیک کنید

توجه کنید:

موسسه قانون یار به واسطه بخشنامه شماره 25/8710 از آثار علمی (کتب و مقالات) شما محققین و پژوهشگران عزیز حمایت مالی می کند. شما می توانید مقاله و کتاب خویش را با استفاده از امتیازاتی که این طرح دارد با بهترین شرایط به چاپ رسانید و از مزایای این طرح بهره مند شوید:

جهت دانلود یا مشاهده عکس بخشنامه حمایت مالی از آثار علمی شما، کلیک کنید

********قانون یار********

شرکت در طرح حمایت مالی از آثار علمی (کتاب و مقاله) در راستای چاپ و نشر آثار پژوهشی و ثبت آثار علمی پژوهشگران